A magyar állampolgárokat érintő külföldön történt anyakönyvi eseményeket – születés, házasságkötés, válás, haláleset – Magyarországon is anyakönyveztetni kell. A hazai anyakönyvezési eljárásban külképviseletünk a kérelem átvételében és annak az illetékes magyarországi hatóság felé való továbbításában működik közre.
Az anyakönyvezést célszerű minél hamarabb elkezdeni, tekintettel arra, hogy a magyarországi ügyintézés ideje hiánytalan kérelem esetében is előreláthatólag kb. 3-5 hónapot vesz igénybe.
Időpontot a 00421557282021 telefonszámon keresztül foglalhat.
II. HÁZASSÁG HAZAI ANYAKÖNYVEZÉSE
A kérelemhez szükséges mellékletek:
- az eredeti külföldi házassági anyakönyvi kivonat hiteles magyar fordítással;
- a házastársak születési anyakönyvi kivonata hiteles magyar fordítással;
a házastársak érvényes, személyazonosságát és állampolgárságát igazoló okmánya (pl. útlevél vagy személyazonosító igazolvány); - a házastársak korábbi házasságának felbontását vagy megszűnését igazoló okirat (jogerős bírósági végzés; válási záradékkal ellátott házassági anyakönyvi kivonat, 2004.05.01. után jogerőre emelkedett felbontott házasság esetén a 2201/2003/ EK – az ún. Brüsszel II/A. - rendelet szerinti igazolás, özvegy esetében az előző házastárs halotti anyakönyvi kivonata hiteles magyar fordítással ellátva.).
- Honosítással magyar állampolgárságot szerzett kérelmező esetén honosítási okirat.
Főszabály szerint mindkét fél személyes jelenléte szükséges.
Abban az esetben, ha a magyar állampolgár külföldön történt válása Magyarországon még nem került bejegyzésre, a házasság anyakönyvezését meg kell előznie a válás hazai anyakönyvezésének; e két kérelem azonban egyszerre is benyújtható.
A szlovák nyelvű hivatalos okiratok esetében szükséges azoknak hivatalosan bejegyzett fordítók általi hiteles magyar fordítása.