A magyar állampolgárokat érintő külföldön történt anyakönyvi eseményeket – születés, házasságkötés, válás, haláleset – Magyarországon is anyakönyveztetni kell. A hazai anyakönyvezési eljárásban külképviseletünk a kérelem átvételében és annak az illetékes magyarországi hatóság felé való továbbításában működik közre.
Az anyakönyvezést célszerű minél hamarabb elkezdeni, tekintettel arra, hogy a magyarországi ügyintézés ideje hiánytalan kérelem esetében is előreláthatólag kb. 3-5 hónapot vesz igénybe.
Időpontot a 00421557282021 telefonszámon keresztül foglalhat.
IV. HALÁLESET HAZAI ANYAKÖNYVEZÉSE
A kérelemhez szükséges mellékletek:
- kérelmet benyújtó személy személyazonosító okmánya
- eredeti külföldi halotti anyakönyvi kivonat hiteles magyar fordítással;
- az elhunyt születési és házassági anyakönyvi kivonata (külföldi okirat esetén hiteles magyar fordítással);
- az elhunyt személyazonosságának és magyar állampolgárságának igazolása (érvényes, vagy kevesebb mint 1 éve lejárt magyar útlevél vagy személyazonosító igazolvány, illetőleg három évnél nem régebben kiállított magyar állampolgársági bizonyítvány, honosítási okirat);
- az elhunyt családi állapotának igazolása (házassági anyakönyvi kivonat, jogerős bírósági bontóítélet, elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata – külföldi okirat esetén hiteles magyar fordítással).
A szlovák nyelvű hivatalos okiratok esetében szükséges azoknak hivatalosan bejegyzett fordítók általi hiteles magyar fordítása.